сряда, 6 май 2009 г.

Australia / Австралия (2008)



"Where's me? I'm an Australian, who played an Australian in a movie called Australia." И цялата зала избухва в смях. Това казва Хю Джакман на 81те поредни награди Оскар, т.е. тазгодишните, на които той е домакин. Естествено казаното е в контекст, просто така не е и наполовина толкова забавно. Но предполагам схванахте идеята.
Само за справка: Не съм напълно съгласна с победителите на тазгодишните Оскари, но самата церемония беше невероятна откъдето и да се погледне и ми достави голямо удоволствие да я гледам от-до. Много се смях.
Та точно тази реплика на Хю ме накара, макар и с огромно закъснение, да гледам въпросния филм. И не може да се каже, че останах разочарована.
Самият сюжет е малко или много предсказуем - в основата е типичната линия на романтична история - среща, влюбване, краткотрайно щастие, конфликт. Не мислете, че това не ми харесва, напротив - влюбих се във филма. Любовната история е красива, реалистична, епична и... обнадеждаваща.
Действието се развива по време на Втората Световна война и по-точно малко след нападението над Пърл Харбър. Сара Ашли (Никол Кидман) наследява от убития си съпруг огромно ранчо, към което проявяват апетити местните скотовъди. За да избегне посегателствата върху новия си имот, тя решава да обедини сили с грубоватия търговец на добитък (Хю Джакман) и аборигените, 'начело' с малкото момче Нала. По време на дълъгия преход с 2000глави добитък от ранчото Далечни хълмове до град Дарвин и след това се случват неща, които ще променят и може би осмислят живота им завинаги. Накратко казано ;)
Настрана фактът, че Хю Джаман и Никол Кидман са сред любимите ми актьори. И двамата изиграха ролите си перфектно. Без да спойлвам, ще кажа, че по-истински сълзи отдавнане бях виждала във филм.
В Австралия няма кой знае каква динамика, затова ако искате нещо зрелищно, прескочете тази екранизация.
Филмът е невероятно красив. Интересните ъгли на снимане, красивите сцени и природните пейзажи, примесени с компютърна анимация спират дъха. Добавих няколко наистина страхотни скрийншотове към колекцията си.
Да, филмът ми хареса много. Филм като за мен, като по поръчка. Имаше дори коне! (аз обичам коне ;)) По десетобалната система му давам 8 и дори малко отгоре.
Ако ще го гледате, пригответе се за два часа и половина красиви гледки/сцени/актьори, убедителни роли, много любов, малко магия, умерено много трагедия. Филмът е реален - хората в него не са безсмъртни, което ми харесва. Налице е обаче типичният американски енд, доколкото знам по настояване на 20th Century Fox. Не че се оплаквам - прекалено много станаха филмите, на които плача :)

Offtopic: Tъй като това е първият филм, за когото пиша тук, го удостоявам с честта да стои на лейаута ми.

Няма коментари:

Публикуване на коментар