понеделник, 6 юли 2009 г.

That Hamilton Woman / Лейди Хамилтън (1941)


Отдавна не бях си доставяла удоволствието да гледам черно-бял филм. Има нещо уникално в тези филми, което ме оставя без дъх. От тях лъха на старо, но и на качествено - като при червеното вино. Сгрява те, разчувства те, усмихва те, напомня ти защо за времето, за което преди са правили един днес правят десет (минимум). Разликата е в стойността му като филм.
Пристрастна съм, да.
Но, наистина, не знам как съм пропуснала да гледам този филм. Участва Вивиан Лий, позната ни като Скарлет О'хара в Отнесени от Вихъра. Участва и Лорънс Оливие или още Хийтклиф от Брулени Хълмове. Още повече, че след този филм двамата актьори се женят. Обещаващо, а? Или поне за ценителите на старото кино :)
Накратко: Младата и безумно красива Ема е омъжена за доста по-възрастния от нея британския посланик в Неапол. Има всичко, за което някога си е мечтала, дори е приятелка с кралицата, но не е истински щастлива. Когато един ден в Неапол акостира корабът на британския флотоводец Хорейшо Нелсън, между офицера и лейди Хамилтън пламва страстна любов. Тя обаче трудно може да бъде съхранена в онези тежки времена...
Съжетът не е натруфен, нито прекалено измислен. Но не трябва да забравяме, че гледаме романтичен филм - а връзката между героите и до ден днешен е символ на голямата любов.
Нямам критики. Имам, разбира се, на те са незначитрлни. За времето си дори монтажът е доста добър.
И отново разбира се, това не е филм, който може да се гледа "просто така". Нужна е определена настройка и настроение ;)

6 коментара:

  1. Ee, че той монтажа в старите филми е даже по-добър :D Ммм, харесвам Вивиан Лий, ако ми попадне ще го гледам ;) Но... 1841? :)

    ОтговорИзтриване
  2. Така е като чета теми по история - 1841, hell yeah!
    На мен филмът буквално ми попадна, беше сред най-новите качени в Замунда... А Вивиан е дори по-красива, отколкото в "Отнесени от Вихъра" ;)

    ОтговорИзтриване
  3. How's that possible :O! :P

    Btw, аз гледах "Dragonheart" най-после :) Много хубаво беше филмчето, въобще не клиширано и/или излишно драматизирано (каквито опасения имах) и ми хареса страшно много! :)
    И лошия беше супер як :Р ^^

    ОтговорИзтриване
  4. О, това ми е сред най-най-най-любимите филми, радвам се, че ти е харесал! <3
    Лошият сега е добрият Лупин от Хари Потър, бтв, не знам дали си забелязала... A гласът на Шон Конъри е, според мен, най-добрият драконски глас на света :D

    ОтговорИзтриване
  5. Дам, аз заради Лупин си го изтеглих XD
    A Шон Конъри наистина има драконски глас :P Много е специфичен. Драконът като цяло беше много як, въобще не очаквах да е такъв свежар :D :D :P!

    ОтговорИзтриване
  6. Дам, по принцип драконите са все едни такива сериозни и мъдри :D
    Аз виждам коментара ти след три години :D

    ОтговорИзтриване