четвъртък, 4 юни 2009 г.

The Covenant / Заветът (2006)


Прилика с този постер -> http://img5.allocine.fr/acmedia/medias/nmedia/18/35/15/02/18364611.jpg
Значииии. Да пиша, докато ми е още прясно прясно. И после да си лягам, че стана 3:00 часа пак :D
Филмче еднодневка. Гледаш го и после никава следа, никава поука. Аз съм пристрастна към всякакви филми свързани с магия и мистерии, затова на мен ми допадна много повече, отколкото се предполага.
На пръв поглед Кейлъб (Стивън Стрейт), Поуг (Тейлър Кич), Тайлър (Чейс Крофорд, Нейт от "Клюкарката") и Рийд (Тоби Хемингуей) са просто студенти и разглезени богаташки хлапета, учещи в скъп колеж в Нова Англия. Но те също така са и потомци на четирите фамилии, основали колонията Ипсуич през XVII век. Обединява ги не само приятелството им от деца, но и необикновените сили, с които и четиримата са надарени още от рождение и които ще се засилят след навършването на 18та им година. Още със започването на филма момчетата са изправени пред сериозно изпитание – да спрат появила се внезапно и с неопределим източник зла сила. В ролята на лошия се превъплащава Чейс (Себастиан Стан), което си е логично, защото той е единствения навъртащ се наоколо без определена цел герой. Едновременно с това има и любовна история между най-големия, лидера на групата - Кейлъб и една руса красавица.
Всъщност идеята е добра, но е недоразвита. Режисурата нещо не ми хареса, филмът не беше последователен, а някак накъсан. И така и не разбрах тоя Тъмен или както му викаха защо изобщо се появяваше.
Изтеглих си филма заради Стивън Стрейт (убийте ме, як е!), но всъщност още от момента на скалата историята ме погълна. От един момент нататък предполагаш какво ще стане, но не си 100% сигурен и стоиш залепнал за екрана и това е. Може пък точно това да му е силата, знам ли. И в Туайлайт сериите знаеш какво ще стане като цяло, но как!? и се престрастяваш :)
Присъства и типичния хепи енд, даже малко се издразних. Не очаквах да свърши, някак си. Кратък филм е, сравнително. А и не разбрах какво точно му стана със силите... Е, филмчето е леко, насочен към по-младата публика, така че не се учудвам. Както казах, идеята имаше още много накъде да се развие.
Ефектите обаче бяха яки. Бюджета на филма е 20млн долара, което им е стигнало за няколко култови сцени като например тази с разпадането на колата след сблъсъка с камиона. И това с очите беше яко, но то е елементарно... но кой каза, че готините неща са винаги сложни и скъпи? :Р
Актьорската игра не е слаба, но не е и похвална. То няма и особено сцени, в които да се изисква истинска такава, така че предполагам всичко е окей. Но този Стивън има приказна усмивка, наистина.
Обща оценка на филма... става за губене на времето, доста е занимателен и неангажиращ. Отново, бих го предпочела пред много други и в далечното бъдеще бих го гледала пак с удоволствие. Това е от мен, лека нощ сега :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар